انگور میوه ای شیرین و آبدار با رنگهای متنوع است که فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. انگور حاوی انواع ویتامین از جمله برخی ویتامین های گروه B، ویتامین C و پیش ساز ویتامین A و مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، فسفر و منیزیوم و غنی از پتاسیم است. تحقیقات نشان داده است که دریافت مقدار مناسب پتاسیم می تواند تا ۲۵ {bac0486783996d17f93d17dc6c98041b5758eab466dab408d2f327c2491db413} مرگ و میر ناشی از افزایش فشار خون را کاهش می دهد. همچنین انگور با داشتن مقادیر کافی پتاسیم می تواند در پیشگیری از اختلال حواس بخصوص در دوران سالمندی موثر باشد.

بخش های مختلف انگور بخصوص دانه و پوست آن دارای مقادیر فراوانی رنگدانه های گیاهی بنام فلاونوئید است که دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی بوده و در کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی – عروقی، انواع سرطان و بیماری های التهابی موثر هستند. همچنین انگور با داشتن مقادیر خوبی از فیبر غذایی موجب کاهش چربیهای مضر خون می شود.

نتایج تحقیقات انجام شده در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور نشان داد که مصرف روزانه ۵۰۰ گرم انگور سبز و قرمز دانه دار (شاهرودی و کندری) به مدت ۴ هفته در کاهش کلسترول تام، کلسترول بد خون (c- LDL) و کاهش اکسیداسیون چربیهای خون موثر است.

محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف منظم انگور (چندین بار در هفته) به دلیل داشتن مواد مغذی گیاهی می تواند خطر بروز سرطانهای ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد. بنابراین با توجه به آلودگی هوا مصرف این میوه توصیه می گردد.