با انجام فعالیت های روزانه، انرژی بیشتری مصرف کنید:

انجام فعالیت های روزمره می تواند اثرات مفیدی را برای سلامتی به همراه داشته باشد. به اینکه فعالیت های روزمره تان واقعا تا چه اندازه موثر هستند، پی ببرید.

احتمالا می دانید که داشتن فعالیت بدنی منظم، بخش مهمی از سبک زندگی سالم است. فعالیت بدنی، خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، سکته، فشار خون بالا، چاقی، دیابت، افسردگی و برخی از سرطان ها را کاهش می دهد. اما فعالیت بدنی دقیقا به چه معناست؟ آیا با ورزش یکسان است؟ از کجا بفهمیم که میزان کافی فعالیت بدنی داشته ایم؟

فعالیت بدنی، حرکاتی است که باعث به کارگیری عضلات می شود و به انرژی بیشتری نسبت به زمان استراحت نیاز دارد. باغبانی، بالا رفتن از پله ها و انجام حرکات موزون، از نمونه های فعالیت بدنی هستند.

فعالیت ورزشی، فعالیت بدنی با حرکات ساختارمند و تکراری است که باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود. شنا، پیاده روی سریع، حرکات کششی و قدرتی، از جمله فعالیت های ورزشی هستند.

ترکیبی از فعالیت بدنی و فعالیت ورزشی روزانه برای داشتن بیشترین سطح سلامتی، اهمیت دارد. توصیه می شود در بیشتر روزهای هفته، ۶۰-۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط مثل تمرینات منظم ورزشی داشته باشید.

فعالیت بدنی زمانی بیشترین اثر را خواهد داشت که شدت کافی برای افزایش ضربان قلب را داشته باشد. سعی کنید فعالیت های با شدت متوسط تا سنگین، مانند شستن خودرو، جارو زدن و یا دوچرخه سواری همراه کودکانتان را انجام دهید.

سعی کنید فعالیت هایی را انتخاب کنید که هم مورد علاقه تان باشند و هم بتوانید آن ها را به طور منظم انجام دهید. انجام دادن این فعالیت ها حتی برای ۱۰ دقیقه هم می تواند برای سلامتی مفید باشد. پیشنهاد می شود:

  • کارهایتان را به صورت ایستاده انجام دهید، نه نشسته.
  • هنگام تماشای تلویزیون ورزش کنید، برای شروع می توانید زمان پیام های بازرگانی را انتخاب کنید.
  • فرش و مبلمان خانه را جارو کنید.
  • کف منزل خود را تی بکشید و تمیز کنید.
  • پنجره ها و شیشه ها را پاک کنید.
  • تلویزیون را خاموش کنید و به پیاده روی بروید.

محاسبه انرژی مصرف شده:

آیا می خواهید بدانید در طول روز چند کالری مصرف کرده اید؟ این لیست میزان کالری مصرف شده حین انجام فعالیت های مختلف را نشان می دهد. توجه داشته باشید که این اعداد حدودی هستند و به وزن و شدت انجام فعالیت بستگی دارد.

مقدار انرژی مصرف شده (کالری) در هر ساعت* فعالیت
۲۰۴ نجاری، شدت متوسط
۳۷۴ حمل چوب
۴۲۸ تکه کردن چوب
۲۷۲ باغبانی، علف زنی، زراعت
۲۳۸ تمیز کردن با شدت بالا، مانند تمیز کردن پنجره یا پارکینگ
۵۳۰ کشاورزی با شدت بالا، مانند جایجایی علوفه
۳۴۰ چمن زنی با ماشین چمن زن
۳۰۶ نقاشی کردن (خانه)
۲۳۸ چیدن میوه و سبزیجات، با شدت متوسط
۲۷۲ جمع آوری چمن های زده شده
۴۰۸ برف پارو کردن
۲۲۴-۲۵۸ جارو  زدن، جاروبرقی و گردگیری کردن
۲۳۸ راه بردن حیوان خانگی

 

 

*اعداد بر اساس فرد ۷۵ کیلوگرمی تخمین زده شده است.

 

لینک منبع

https://diet.mayoclinic.org/diet/move/burn-extra-calories-with-daily-activities?xid=nl_nl_mayo_clinic_diet_2020-09-11_21476623&utm_source=Newsletters&nl_key=nl_mayo_clinic_diet&utm_content=2020-09-11&utm_campaign=The_Mayo_Clinic_Diet