این جستار شامل 1 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط مدیریت سایت مدیریت سایت در 2 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1592 گزارش تخلف
    حسین نجاتی
    حسین نجاتی
    مشارکت کننده

    در شرایط قرنطینه وشیوع بیماری کوید19 چه تدابیر تغذیه ای را در طول ماه رمضان رعایت نماییم؟

    #1596 گزارش تخلف
    مدیریت سایت
    مدیریت سایت
    سرپرست کل

    تغذیه خوب برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی لازم و ضرورری است. توصیه های زیررا برای بهینه کردن تغذیه خود در شرایط قرنطینه در نظر داشته باشید
    • بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت از مواد غذایی تازه با ماندگاری زیاد استفاده کنید
    • حداقل 5 واحد یا 400 گرم میوه و سبزی در روز استفاده کنید مرکبات مثل پرتقال، نارنگی و گریپ فروت حاوی پیش ساز ویتامین آ هستند حتما در برنامه غذایی خود استفاده نمایید میوه های دیگر مثل سیب و موز، انواع توت، آناناس و انبه نیز در برنامه غذایی داشته باشید
    • برای افزایش ماندگاری میتوانید میوه ها به تکه های کوچک تقسیم و فریز کنید و به تدریج استفاده کنید.
    • سبزیجات ریشه ای مثل هویج، شلغم و چغندر وسبزیجاتی نظیر کلم سفید، کلم بروکلی و گل کلم سرشار از مواد مغذی با ماندگاری خوب هستند.
    • سیر، پیاز و زنجبیل هم سرشار از انتی اکسیدان های مفید و با ماندگاری خوب هستند و به عنوان افزودنی غذا می تواند استفاده شود.
    • انواع لوبیا، عدس و نخود از منابع خوب پروتئین گیاهی هستند حتما دربرنامه غذایی خود منظور نمایید
    • غلات کامل و سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی از منابع خوب کربوهیدرات هستند و ماندگاری بالایی دارند و در هرم غذایی نیز بزرگ تزین قسمت هرم را تشکیل میدهند وبه طور میانگین باید 11واحد در روز میل شود.
    • خشکبار، مغزها و دانه ها ترچیحا غیر نمکی و بدون شکر افزوده حاوی انرژی و چربی های مفید مانند امگا3 و ویتامین ایی و روی وآهن می باشند
    • کره بادام زمینی از منابع خوب پروتئین است
    • تخم مرغ آب پز به جای سرخ شده از منابع با کیفیت پروتئین است.
    • کنسرو سبزیجات هم ماندگاری بالایی دارد کنسرو قارچ، نخود، لوبیا، نخود سبز و گوجه فرنگی
    • کنسرو ماهی ترجیحا انواعی که به جای روغن در آب کنسرو شده باشد.
    • شیرهای با ماندگاری بالا و کم چرب از منابع خوب پروتئین و ریز مغذی ها هستند. که به مقدار حداقل دو واحد در روز لازم است مصرف شود

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.